Senin, 27 Februari 2012

Hari Keluarga & Kempen Kesihatan Masjid Bandar Bukit Puchong

Asalamualaikum wbt

Sidang pembaca yang saya kasihi sekelian.  Hari Keluarga & Kempen Kesihatan anjuran Masjid Bandar Bukit Puchong buat kali pertama baru sahaja tamat pada hari sabtu yang lepas dengan Forum Rawatan Jiwa menjadi majlis penutup.

Alhamdulillah sambutan amat menggalakkan walaupun hujan sekejap-sekejap pada kedua-dua hari tersebut namun ia tidak menjejaskan perjalanan aturcara, semuanya berjalan lancar.

Untuk makluman pembaca, saya telah ditugaskan untuk menjadi jurugambar bagi merakamkan semua acara yang telah diadakan pada hari tersebut dan juga membantu MC yang bertugas. Insyallah di dalam posting yang akan datang saya akan memuatkan gambar-gambar yang saya rakamkan dan mungkin banyak gambar-gambar yang akan saya post di dalam blog ini kerana pihak Masjid juga akan menggunakan gambar-gambar ini untuk simpanan dan rujukan mereka. Kemungkinan saya akan membuat beberapa siri posting gambar mengikut acara bagi memudahkan pihak masjid memilih gambar-gambar yang mereka kehendaki. dan insyallah saya akan membuat posting artikel seperti biasa selepas itu.

Sedikit kisah yang ingin saya kongsikan bersama dengan para pembaca sewaktu saya bertugas menjadi MC dimana saya akan sulami majlis pada hari tersebut dengan bacaan himpunan hadis-hadis daripada kitab Riyadhus Solihin karangan Imam An-Nawawi dan juga petikan ayat-ayat Al-Quran untuk pengunjung dan tetamu yang hadir malah ada ketikanya semasa saya membacakan Hadis dan petikan ayat-ayat Al-Quran hati saya turut tersentuh dengan kisah yang berlaku di sebaliknya serta nasihat yang terkandung didalamnya dan ditengah-tengah kesibukkan majlis itu, ada juga pengunjung yang datang kepada saya dan berkata " Abang, bacalah lagi hadis-hadis tu, kami nak dengar dan kalau boleh buatlah tazkirah", tergaman saya sebentar, rupa-rupanya pengunjung yang hadir juga turut memberikan tumpuan dengan hadis-hadis dan petikan ayat-ayat Al-Quran yang dibacakan disebalik kesibukan mereka berjual beli.  Alhamdulillah, syukur kepada Allah mudah-mudahan kita semua dahagakan nasihat-nasihat agama dan mudah-mudahan majlis-majlis lain yang diadakan juga boleh mengguna pakai konsep ini bagi menggantikan muzik-muzik yang melalaikan yang selalu dikumandangkan dikebanyakan acara. Itulah sedikit pengalaman saya semasa menjadi MC Hari Keluarga & Kempen Kesihatan Masjid Bandar Bukit Puchong.

Insyallah selepas ini saya akan memuatkan pula gambar-gambar yang saya rakamkan untuk tatapan para pembaca sekelian.

Wasalam.

Ahmad Nizam Hashim
Warkah Nizam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar