Senin, 01 Oktober 2012

Pertandingan Menembak - Kelab Menembak Kajang

Asalamualaikum wbt

Pada hari ahad semalam (30/09/2012) saya berpeluang menyertai pertandingan menembak anjuran Kelab Menembak Kajang bersama-sama dengan sahabat saya.  Surat jemputan diterima agak lewat iaitu lebih kurang 2 minggu sebelum pertandingan diadakan, walaubagaimanapun saya ingin mencuba sebab ini kali pertama saya menyertai pertandingan yang dianjurkan oleh pihak kelab.

Sebelum Ramadhan dulu saya pernah membawa isteri saya kesana dan menembak dengan menggunakan pistol .22mm dan semasa pertandingan pada kali ini pistol yang digunakan adalah dari jenis Glock .9mm dimana pelurunya adalah lebih besar dan kesan "recoil" juga lebih kuat.

Tetapi pada kali ini hasil tembakan saya adalah amat teruk dan saya sendiri tidak berpuas hati dengan hasil tembakan saya sebab saya tidak jumpa "aiming point" dan akibatnya tembakan saya tersasar dan yang lebih teruk ialah apabila seseorang penembak itu tidak tahu kemana tuju pelurunya dan akibatnya penembak tersebut tiada pedoman sasaran dan itulah yang berlaku kepada saya, dimana saya asyik melakukan perubahan kepada "aiming point" saya.  Apapun, ini tidaklah melemahkan semangat saya untuk mencuba lagi pada tahun hadapan insyallah , dan pada kali ini saya akan berlatih dengan menggunakan pistol dari jenis Glock pula bagi membiasakan diri saya dengan senjata tersebut semasa pertandingan nanti.

Bersama ini saya sertakan beberapa keping gambar yang sempat saya rakamkan semasa hari pertandingan ;

Pendaftaran Perserta


Target pada tapak 25 meter

Para perseta sedang beraksi

Pertandingan jatuh piring

Saya dan sahabat saya.

Sekian, wasalam.

Warkah Nizam
nizamblog@gmail.com



Tidak ada komentar:

Posting Komentar