Rabu, 04 Juli 2012

Kelab Menembak Kajang

Asalamualaikum wbt

Pada kali ini saya ingin berkongsi pengalaman saya dan isteri ke lapang sasar Kelab Menembak Kajang pada hari ahad dua minggu yang lepas.  Sebenarnya sudah hampir 10 tahun juga saya tidak ke sana, cuma baru-baru ini terasa untuk menembak semula, manakala  bagi isteri saya pula, ini adalah pengalaman pertamanya menembak.

Apabila pertama kali menembak sudah tentu banyak perkara-perkara yang berkaitan dengan teknikal dan cara menembak yang betul perlu diketahui dan yang lebih penting aspek keselamatan mesti dititikberatkan.  Pada mulanya saya agak khuatir isteri saya takut untuk mencuba , tetapi apabila tiba di lapang sasar saya nampak beliau begitu bersemangat dan teruja untuk belajar dan menembak, maka saya pun sampaikan kepadanya ilmu yang saya ketahui tentang teknik menembak.  Pada hari tersebut saya telah menjadi jurulatih kepada isteri saya dan semasa didalam perjalanan pulang isteri saya sempat bertanya "Abang, bila nak datang menembak lagi?, nak ikut boleh ?" Hmmm....

Dahulunya saya memang cukup berminat dengan aktiviti-aktiviti lasak cuma bila usia semakin meningkat, maka kenalah saya memilih aktiviti yang sesuai dengan usia saya dan salah satunya ialah aktiviti menembak.

Berikut adalah gambar suasana di Lapang Sasar Kelab Menembak Kajang yang sempat di ambil ;



Suasana Lapang Sasar Kelab Menembak Kajang


Ini bukanlah acara mengupas bawang, tetapi acara memasukkan peluru pistol kedalam kelopak.



Isteri saya sedang "aiming" sasaran


Dalam masa sendiri, Siap Tembak !!! (jarak lebih kurang 10 meter)


Inilah hasil bidikan  "first timer", boleh digilap lagi.


Old Timer In Action .....hehehe

Ini pula hasil bidikan "old timer" yang dah sepuluh tahun tak pegang pistol.


Sekian sahaja untuk kali ini, insyallah jika ada rezeki saya akan ceritakan pula pengalaman saya menembak pada Hari Terbuka MTD pada hari ahad yang lepas di Kem Sungai Besi.

Wasalam.

Warkah Nizam



1 komentar:

  1. Assalamualaikum, kena jd ahli dulu ke dan berapa bayaran? Terima kasih

    BalasHapus