Jumat, 22 Oktober 2010

Aurat Wanita

Asalamualaikum wbt.

Para pembaca yang saya kasihi sekalian, saya ingin berkongsi sedikit cerita semasa saya sedang upload ceramah Ustaz Kazim Elias mengenai aurat wanita baru-baru ini, saya telah ternampak satu tajuk di dalam Youtube iaitu "Reaksi Artis Melayu Seksi Tentang Aurat", di dalamnya ialah satu program TV mengenai wawancara dengan artis melayu mengenai aurat yang dibuat 9 bulan yang lepas (jika merujuk kepada tarikh video tersebut di uploadkan ke dalam Youtube).

Di dalam video klip tersebut menunjukkan beberapa orang artis telah diwawancara mengenai pandangan mereka tentang aurat dan saya berpendapat setelah kita mendengar ceramah daripada Ustaz Kazim Elias mengenai bab aurat ini rasanya elok juga kita mendengar apa pula kata artis-artis yang menjadi ikutan sebahagian muda mudi kita pada masa kini.

Bukanlah niat saya bertujuan untuk mengaibkan sesiapa, tetapi saya rasa para pembaca sendiri tentu akan dapat menilai pandangan sebahagian daripada anggota masyarakat kita pada masa kini mengenai hukum-hukum di dalam agama Islam. Mudah-mudahan Allah menjaga hidayah yang berada di dalam dada-dada kita dan semoga kita sentiasa berada di atas jalan yang diredhai-Nya dan semoga Allah memberikan hidayah-Nya kepada mereka. Amin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar