Minggu, 31 Oktober 2010

PANGGILAN HAJI


Asalamualaikum wbt

Alhamdulillah segala puji-pujian hanya bagi Allah, tuhan penguasa seluruh alam ini. Selawat serta salam ke atas junjungan besar kita, Nabi Muhammad s.a.w dan keluarga baginda serta seluruh sahabat dan para pengikut sahabat dari dulu hinggalah kini.

Para pembaca yang saya kasihi sekalian, disini saya ingin memaklumkan bahawa pada 08.11.2010 (isnin) insyallah, saya akan berangkat ke tanah suci Mekah untuk menjadi tetamu Allah dan menunaikan fardhu haji. Sehubungan dengan itu, saya ingin memohon kemaafan daripada para pembaca sekalian seandainya terdapat salah dan silap dari saya atau ada yang telah mengguris hati samada dengan sengaja ataupun tidak, jadi sekali lagi saya mohon kemafaan daripada semua.

Saya juga berharap agar para pembaca dapat mendoakan agar saya selamat pergi dan kembali, dipermudahkan segala urusan, dikurniakan kesihatan, keselamatan dan kesejahteraan kepada saya dan keluarga serta harta benda yang ditinggalkan dan yang penting doakan agar saya mendapat haji yang mabrur.

Sebagai makluman, saya akan pulang kekampung untuk bertemu dengan ibu serta mertua saya dan sanak saudara pada hari selasa ini dan dijangka akan pulang semula ke KL pada hari sabtu hadapan. Justeru itu saya sekali lagi memohon kemaafan daripada semua, kerana artikel ini mungkin yang terakhir yang dapat saya keluarkan dan insyallah kita akan sambung semula selepas saya pulang dari tanah suci kelak.

Jadual penerbangan saya ialah dengan KT97 (08.11.2010), check-in pada jam 9.30 pm di Komplek Tabung Haji, Kelana Jaya (kena datang 2 jam lebih awal) dan dijangka akan pulang ke Malaysia pada 19hb Disember 2010 pada jam 11.50pm di KLIA.

Akhir kalam dari saya, ingin saya berwasiat kepada semua agar takutlah kepada Allah, dengan mengerjakan apa yang di suruh dan meninggalkan apa yang dilarang dan tuntutlah ilmu kerana ilmu itu asas kepada Islam.

Sekian, hingga jumpa lagi, insyallah

Ahmad Nizam Hashim

1 komentar:

  1. Congratulations on your Hajj. I hope all went well and that you received benefits and rewards from Allah.

    -Yusuf

    BalasHapus