Sabtu, 18 September 2010

Abang Masih di ICU


Asalamualaikum wbt

Raya Eidul Fitri bagi saya dan keluarga pada tahun ini agak kurang meriah berbanding tahun-tahun yang lepas kerana seorang ahli keluarga saya masih lagi berada di dalam hospital. Ketiadaan abang saya yang ke-dua untuk sama-sama beraya cukup terasa, kerana beliau cukup akrab dengan anak-anak saudaranya terutamanya anak-anak saya dan kakak saya.

Pernah di hari raya beberapa tahun yang lepas semasa saya sekeluarga pulang berhari raya dikampung, saya dan isteri panik apabila mendapati anak-anak saya tiada dirumah , puas kami mencari di dalam dan luar rumah bersama-sama dengan ahli keluarga yang lain namun tidak juga berjumpa rupa-rupanya mereka mengikut abang saya berhari raya di rumah saudara mara kakak ipar saya, itu pun nasib baik abang saya yang telefon bagi memberitahu keadaan sebenar, begitulah akrabnya anak-anak saya dengan abang saya dan begitulah juga anak-anaknya dengan keluarga saya.

Semasa beliau dimasukkan ke hospital baru-baru ini, anak-anak saya mendesak untuk turut serta menziarahi abang saya tetapi oleh kerana saya balik secara "emergency" maka saya tidak dapat membawa mereka bersama hingga anak-anak saya merajuk dengan saya , hinggalah minggu yang berikutnya semasa cuti merdeka barulah saya bawa mereka pulang untuk menziarahi bapa saudara mereka.

Mudah-mudahan Allah memberi kekuatan dan kesabaran kepada abang saya dan mudah-mudahan beliau akan segera sembuh. Amin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar