Rabu, 02 Juni 2010

Accident Pula Hari Ni....




Pagi tadi lebih kurang jam 7.30 am saya telah kemalangan dengan sebuah kereta Proton Waja. Kejadian berlaku di lorong "by pass" persimpangan lampu isyarat. Baru semalam bercerita mengenai kisah saya yang hampir-hampir kemalangan rupa-rupanya hari ini memang betul-betul terjadi. Kemalangan berlaku apabila pemandu kereta Proton Waja (wanita) yang saya sangka telah bergerak kehadapan rupa-rupanya memberhentikan keretanya dan saya yang asyik memandang ke arah kanan terperanjat apabila kereta tersebut masih berada dihadapan, brek terus ditekan rapat tetapi oleh kerana jarak yang terlalu rapat, brek kereta gagal menghentikan kereta saya dan pada masa tersebut hand brake pun dah tak sempat nak capai sebab terlalu pantas, apalagi terus sahaja saya langgar bucu kanan kereta tersebut selepas usaha untuk cuba mengelak tidak berjaya sebab ada penunggang motosikal disebelah kanan saya.


Bila saya dan pemandu kereta tersebut turun untuk melihat kesan kemalangan dan berbincang baru saya tahu yang dia pun dah dua hari MC dan masih demam, rupanya ini kes orang demam langgar orang demam. Apa-apa pun Alhamdulillah sebab dia dan saya tidak mengalami sebarang kecederaan. Tengahari tadi kereta dia dah siap dibaiki tetapi tidak di cat sebab suaminya memang bercadang nak mengecat keretanya cumanya kereta saya dijangka siap pada petang esok.


Jadi moral daripada cerita saya, jangan pandu kereta jika anda demam, duduk rumah baca buku dan makan ubat. Rasanya macam dah ok rupa-rupanya tak ok lagi......dugaan.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar