Selasa, 01 Juni 2010

MC lagi hari ni....

Asalamualaikum wbt

Pagi tadi saya terasa sedikit segar, selepas solat subuh saya pun bersiap untuk ke tempat kerja. Alhamdulillah saya selamat sampai ke tempat kerja dan seperti biasa setiap pagi kami ada morning briefing (sambil berdiri) selama lebih kurang setengah jam bagi menentukan kerja-kerja yang perlu disiapkan pada hari ini. Baru 10 minit berdiri tiba-tiba saya rasa macam nak "black out", apa lagi terus saja saya cari tempat untuk bersandar, rakan-rakan sekerja yang lain dah suruh saya pergi berehat di office tapi saya teruskan juga hingga ke akhir briefing dengan bersandar, Alhamdulillah selesai juga.

Masuk ke office saya pakai mask sebab takut berjangkit pula pada rakan-rakan sekerja yang lain, maklumlah sekarang ni kalau bersin ditengah-tengah khalayak ramai masing-masing akan tutup hidung, takut juga orang sekarang pada bersin.

Tapi tak lama juga saya kat office dalam jam 10.00 pagi sakit kepala saya datang lagi macamana saya nak buat kerja apatah lagi kalau nak bawa kereta nak pegi jumpa customer. So saya pun ambil keputusan pergi ke klinik dan dapatlah mc, doktor kata rehatlah dulu dan makan ubat. Saya pun maklumkan pada pejabat yang saya mc lagi hari ni dan terus pulang kerumah. Semasa dalam perjalanan pulang baru saya terperasan yang bila kita demam, tindakbalas kita agak lambat sebagai contoh bila kereta depan brek lebih kurang 1 saat selepas tu baru saya tekan brek, hampir-hampir juga nak accident masa balik tadi. Selepas daripada kejadian tersebut saya dah tak berani lagi nak ikut rapat-rapat dengan kereta di hadapan.

Sampai di rumah terus makan ubat dan Alhamdulillah disepanjang saya terbaring demam selama dua hari dan juga hari ini, sempat juga saya habiskan buku bertajuk Menjadi Usahawan Sehebat Muhammad Bin Abdullah yang baru saya beli, insyallah jika ada rezeki kita akan kupas isi buku tersebut.

Cuma disepanjang saya sakit pada kali ini saya banyak berfikir tentang kebesaran Allah pada diri saya. Bagaimana saya yang sebelum ini boleh kesana kemari tiba-tiba terlantar tidak mampu berbuat apa-apa, bagaimana saya yang sebelum ini boleh merasa makanan tapi hingga kehari ini masih tidak mampu merasa sebarang makanan. Barulah saya dapat merasa betapa nikmat yang telah Allah anugerahkan kepada saya terlalu banyak, hanya sedikit saja yang diambil, mungkin Allah hendak menegur saya supaya selalu bersyukur dengan apa yang ada, teringat saya kepada Surah Ar-Rahman "Nikmat Tuhan manakah lagi yang engkau hendak dustakan" Subhanallah, saya tak mampu untuk berkata-kata lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar