Sabtu, 26 Juni 2010

Marhaban Ya Ramadhan






Asalamualaikum wbt


Sekarang kita telah berada di dalam bulan rejab iaitu tanggal 13 Rejab 1431 (26 Jun 2010). Ini bermakna tidak lama sahaja lagi kita akan memasuki bulan Ramadhan Al-Mubarak. Sesungguhnya bulan yang penuh keberkatan ini sentiasa dinanti-nantikan kedatangannya oleh umat Islam di seluruh dunia dari dulu hinggalah kini.


Tetapi sebelum daripada itu ada beberapa perkara yang perlu di ambil perhatian dan yang paling utama kepada yang tidak dapat menyempurnakan puasa penuh pada tahun lepas, sudahkan anda mengganti semua puasa yang terlepas pada tahun lepas ? jika belum maka ini adalah masa yang terbaik kerana dalam sedikit waktu sahaja lagi Ramadhan akan muncul, janganlah tunggu hingga saat-saat akhir baru nak ganti, bukan apa kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan, takut-takut ada pula halangan pada saat akhir nanti.


Dalam posting saya sebelum ini, ada saya muatkan doa yang patut dibaca di dalam bulan Rejab mudah-mudahan dapat kita amalkan dan sama-samalah kita berdoa agar kita dapat dipertemukan dengan Ramadhan pada tahun ini dan mudah-mudahan Ramadhan kita pada tahun ini lebih baik berbanding Ramadhan pada tahun-tahun lepas. Insyallah.


Wasalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar