Sabtu, 26 Juni 2010

Syarah Hadis 40, Imam Nawawi - Penutup

Asalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, bersyukur kita kepada Allah s.w.t kerana dengan izin-Nya, maka dapat kita selesaikan tajuk Syarah Hadis 40 - Imam Nawawi. Walaubagaimanapun ingin saya ingin berpesan bahawa apa yang saya catatkan di sini hanyalah matan hadis dan kepentingan hadis sahaja buat tatapan para pembaca. Sebenarnya masih banyak lagi ilmu yang terkandung di dalam kitab tersebut yang tidak dapat saya catatkan disini kerana terlalu banyak dan perlu merujuk kepada guru-guru hadis untuk menghuraikan sesetengah perkara dari hadis-hadis tersebut.

Apapun saya berharap agar blog ini akan dapat membantu para pembaca sekalian, apabila ingin mencari hadis sebagaimana yang terkandung di dalam kitab Syarah Hadis 40 Imam Nawawi samada untuk dibuat rujukan atau bagi tujuan hafalan.

Mudah-mudahan dengan sedikit ilmu yang di sampaikan di sini akan menyemarakkan lagi semangat kita di dalam menuntut ilmu dan di dalam mencari keredhaan Allah. Mudah-mudahan dengan yang demikian kita akan sentiasa berada di bawah pimpinan Allah sw.t di dalam meniti arus kehidupan yang mencabar. Saya juga berdoa agar dengan apa yang telah di sampaikan di sini akan dapat memberikan kita manfaat serta dapat di amalkan dan disampaikan kepada saudara-saudara kita yang lain, Insyallah. Amin.

Akhir kata dari saya, sekiranya ada salah dan silap dari saya, saya mohon maaf dan mohon dimaklumkan kepada saya agar dapat diperbetulkan jika terdapat kesalahan ataupun kesilapan.

Sekian, wasalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar