Kamis, 03 Juni 2010

Topik Baru

Asalamualaikum wbt

Insyallah topik Hadis 40 oleh Imam Nawawi sudah hampir sampai kepenghujungnya. Insyallah dalam bulan Jun ini saya akan bawakan hadis yang lain pula untuk kita sama-sama berkongsi ilmu.

Sementara itu saya rasa segmen munajat perlu kepada perkara-perkara asas didalam bermunajat seperti adab-adab bermunajat dan lain-lain. Sungguhpun nampak asas tetapi ia cukup penting kerana jika dilihat dimana-mana majlis/ kenduri kadangkala orang mengaminkan doa secara sambil lewa malah ada juga yang bercakap-cakap jadi bagaimana Allah hendak memperkenankan doa kita. Jadi kepada yang sudah mempunyai pengetahuan didalam adab-adab berdoa mungkin boleh mengambil segmen ini sebagai ulangkaji, mana tahu mungkin ada perkara yang kita terlepas pandang atau terlupa jadi mudah-mudahan segmen ini akan dapat mengingatkan kita semula.Insyallah.

Musim cuti sekolah juga bakal tiba, jadi kepada para blogger yang akan pulang bercuti ke kampung atau kemana-mana tempat pelancongan di dalam negara kita, saya doakan agar semuanya selamat pergi dan selamat kembali. Kepada yang berkenderaan pastikan kenderaan anda berada didalam keadaan baik dan selamat serta pastikan juga anda bersedia dan mendapatkan rehat yang secukupnya sebelum memulakan perjalanan yang jauh. Tips dari saya, jangan tentukan jam berapa anda perlu sampai ke destinasi , kerana ia akan menyebabkan anda stress dan memandu dalam keadaan tergesa-gesa apatah lagi jika dipertengahan jalan pulak ada "traffic jammed". Insyallah jika kita tidak tetapkan jam berapa yang kita perlu tiba ke destinasi kita tidak akan berasa stress semasa memandu.

Kepada yang akan melangsungkan perkahwinan di dalam musim cuti sekolah ini Selamat Pengantin Baru dan akhir kata selamat bercuti kepada semua.









Tidak ada komentar:

Posting Komentar