Sabtu, 12 Juni 2010

Kena Tunda Balik Kampung

Asalamualaikum wbt

Semalam saya masih tidak dapat menyiapkan beberapa kerja disebabkan terpaksa melayan kedatangan pelanggan di tempat kerja saya. Jadi saya terpaksa menunda program balik kampung saya ke hari selasa hadapan.

Anak-anak saya dah frust sangat sebab tak dapat balik pagi ni...adalah tu program yang diaorang dah rancang dengan sepupu-sepupu yang lain tu.

Walaubagaimanapun ada juga kebaikan terpaksa tunda program balik kampung saya kerana hari ini saya dapat bertemu dengan rakan-rakan saya yang bereunion di Templer selama 3 hari 2 malam, esok tengahari baru habis dan yang keduanya saya dapat menghadiri majlis kesyukuran di rumah saudara Halim Mohd, wartawan TV3 yang baru pulang dari Gaza dan sempat juga saya menemu ramah beliau(insyallah saya akan muatkan dalam blog hasil temuramah ini)

Bercakap mengenai reunion bersama rakan-rakan seperjuangan, memanglah seronok sangat sebab dapat bertemu dengan rakan-rakan lama, ada yang hampir 14 tahun tak berjumpa, bila bertemu tu memang seronok, berbagai cerita yang keluar. Badan masing-masing pulak ada yang maintain dan yang tak maintain tu ramai le jugak, ada yang dah berjaya dan ada yang dalam proses untuk berjaya. Semuanya dah bekeluarga walaupun ada yang sedikit lewat tapi sekurang-kurangnya sudah berkeluarga. Soalan yang biasa diajukan, sekarang ni dah ada berapa anak? anak yang sulung umur berapa tahun? anak yang bongsu umur berapa tahun? Tapi tak ada pulak yang tanya isteri dah berapa?

Apapun kesempatan bertemu dengan rakan-rakan lama ini memang seronok sangat sebab mereka bagi saya adalah rakan sejati, kerana kami dulu pernah senang dan susah bersama, semangat sepasukan masih kental, malah hubungan kami lebih kepada hubungan kekeluargaan seperti abang dengan adik. Masing-masing saling bantu membantu dan mengambil berat antara satu sama lain. Itulah rakan-rakan saya yang amat saya kasihi.

Cuma yang tak seronoknya bila masa balik tadi, hujan lebat sangat, dari MRR2 ke LDP sesak, Cadangnya nak solat di Masjid Imam Al Ghazali dekat kawasan Manjalara sebab dah lama tak solat disitu tapi alhamdulillah saya sempat solat zuhur berjemaah bersama-sama rakan-rakan saya di hotel kalau tidak entah jam berapa baru saya dapat solat zuhur.

Saya amat bersyukur kerana dipertemukan Allah dengan rakan-rakan saya ini, mudah-mudahan hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat saya dan diberkati Allah sentiasa. Amin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar