Selasa, 19 Juli 2011

Protokol 1 - Agenda Yahudi Menakluk Dunia


1.6 Usah peduli apabila sesebuah negara menjadi lemah akibat perbalahan dalaman atau pertelingkahan yang mengakibatkannya dikuasai oleh pihak luar. Walau apa jua keadaannya, mereka pasti kalah dan tidak mampu bangun kerana negera sebegini berada dalam kekuasaan kita.

1.7 Apabila ada pihak yang berpendapat gambaran itu adalah tidak bermoral, saya mahu mengemukakan persoalan berikut. Sekiranya setiap negara mempunyai dua musuh dan berhadapan dengan musuh luar, ia tidak dianggap melanggar moral atau tatasusila bagi menggunakan apa jua cara dan pendekatan mengatasi konflik. Sepertimana merahsiakan rancangan serangan dan taktik pertahanan daripada pihak musuh, menyerangnya pada waktu malam atau dalam bilangan yang jauh lebih ramai. Ini kerana, ia mahu mengatasi musuh yang berniat menaklukinya. Adakah ini dipanggil sebagai tidak bermoral dan tidak dibenarkan?

1.8 Setiap keputusan atau resolusi orang ramai bergantung kepada ruang atau pendapat majoriti. Akibat kejahilan tentang selok-belok politik, mereka mengemukakan sesetengah resolusi karut yang membawa keadaan kacau bilau kedalam pentadbiran.

1.9 Politik sama sekali tidak mempunyai persamaan dengan moral. Pemimpin bermoral adalah pemimpin yang lemah dan kurang mahir. Pemimpin sebegini menyebabkan keadaan tidak stabil dalam pentadbirannya. Orang yang mahu menjadi pemimpin perlu memiliki sifat yang licik dan pandai menyakinkan orang lain. Mempunyai ciri-ciri cinta negara yang hebat seperti jujur dan ikhlas adalah lakonan dalam politik. Ini kerana, ia mampu menjatuhkan para pemimpin daripada tampuk pemerintahan lebih berkesan daripada musuh yang terkuat. Ada dikalangan kerajaan bukan yahudi yang memiliki kualiti ini, tetapi kita tidak boleh mengikuti jejak langkah mereka.

1.10 Kebenaran terletak kepada paksaan. Perkataan ‘benar’ atau ‘betul’ adalah pemikiran yang abstrak dan tidak ada apa yang boleh membuktikannya. Bagi kita, perkataan itu tidak lebih dari ungkapan, “Berikan saya apa yang saya mahu sekiranya kamu tidak mahu menerima akibatnya”.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar